Thursday, February 26, 2009

Menu For Today

Posted by Photo Journey & Dapur & Oven at Thursday, February 26, 2009
Menu lunch kami hari ini Ayam Masak Kicap dan Sayur Campur jer. Irdina pun makan yang ni jer. Tp dia tak nak mkn sgt. Sesuap jer. Coz aku dh letak nestum dlm susu dia, tu yang dh kenyang kot.





Resepi untuk Ayam Masak Kicap aku ni paling senang dlm dunia. hehehe
First, goreng ayam
Then, tumis Bawang Besar sebijik, 5 tangkai Cili Padi, 1/2 tangkai Cili Merah.
Masukkan ayam
Lastly, tuang kicap manis sesuka hatila. Kacau n angkat.

Aku selalu hentam jer bab masak-memasak lauk ngn sayur ni. Ikut sedap aku jer. hehehe. First time aku masak nasi ayam pun aku pakai hentam jer bhn2nya. Tapi En. Nuli kata sedap gak aku masak. hehehe. Itu pujian ikhlas or sekadar amik hati pun aku tak tahulah. yela, kalu tak puji, tentu aku malas dh nak msakkan?... Cubalah try Ayam Masak kicapku ni ye!!

1 comments on "Menu For Today"

hijriah-hidayad-hiwayat on February 26, 2009 8:26 PM said...

sedapnya...

anak kami pun dah byk gigi dia (8 btg) tp suma nk kena blend. kalo bg makan cam tu ja...tercekik sbb dia nk telan ja. x mo kunyah.

cemana nk buat ek?

 

Bakelicious By Dapur & Oven Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez