Tuesday, February 24, 2009

Our lunch Yesterday

Posted by Photo Journey & Dapur & Oven at Tuesday, February 24, 2009





Tengah hari semalam (isnin), Aku masak simple2 jer. selalu memang simple cam ni jer. 2 orang jer makan. Permintaan En. Nuli nak ikan cencaru sumbat yang digoreng dan bendi rebus nak cicah ngn budu. So aku tambah la sayur skit. Aku goreng sayur taugeh+carrot+kobis kicap jer.



Ini plak bubur nasi untuk Irdina. Aku letak ayam, carrot n brokoli untuk Irdina. Irdina ni memang suka kalau lauk ayam. kalau nasi dia ada ayam habis semangkuk. Kalu lauk lain, tolak tepila. cam arini aku buat bubur letak ikan bilis, sesuap pun tak nak makan.


Irdina ngn buburnya. berlagak nak mkn sendiri. hehehe



Resepi utk Ikan Cencaru sumbat ni simple sesangat. Resepi dari mama aku.
Untuk seekor ikan aku tumbuk 5 biji cili padi, garam secukup rasa dan sedikit belacan. tu ajer. Ikan ni boleh gak dibakar dalam oven. selalu buat, aku bakar ikan ni.
Selamat mencuba!!!

3 comments on "Our lunch Yesterday"

hijriah-hidayad-hiwayat on February 25, 2009 1:03 AM said...

irdina boleh ka makan bubur nasik? anak kami x pandai kunyah even gigi dia dah byk.

kalo buat nasik, dgn sup ayam, kena blend. kalo hancurkan dia simpan suma dlm mulut.

:(

aliamirmokhtar on February 25, 2009 8:02 AM said...

irdina tunjuk ikan tu nk mkn ke..ngehehe..

MYA on February 25, 2009 10:47 PM said...

Irdina nak curi ikan..hehehhe.. cute lerrr

 

Bakelicious By Dapur & Oven Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez