Wednesday, March 4, 2009

Puding Roti

Posted by Photo Journey & Dapur & Oven at Wednesday, March 04, 2009


Puding Roti aku buat last week lagi. En. Nuli nyer Opismate dapat gak test aku punya puding roti ni. Sedap ke??? Nanti komen ye kalau sedap ke tak sedap. Lehla aku ejas2 apa yang tak kene. Ni first time aku buat Puding roti ni. Resepi ni dari dapur kak Hanieliza. Cam nampak best jer dia nyer Puding. Kak Hanieliza buat siap ada sos kastad lagi untuk dimakan ngn puding ni. Tapi bg aku Puding tu dah manis n sedap dimakan begitu saja. So tak yahla buat sos dia.
Sebenarnya nak study KPLI ni, tak lama lg dh nak exam. Tapi tangan ni dok gatal suh post gambar. hehehe Irdina la ni dok main ngn beg duit aku, suka tul dia sepah2kan duit yang tak seberapa dlm purse aku tu. Duit singgit2 jer byk. Kolor lain, tak derla. Akukan housewife. Gaji tak der.

Resepi Puding Roti
Sumber : Hanie Liza

Bahan-bahan
Bahan A
500 ml Susu segar
8 keping roti

Bahan B
4 sudu besar gula halus
2 sudu besar butter
2 biji telur
1 sudu teh esen vanilla
1 sudu besar tepung jagung

Bahan C
2 sudu besar kismis hitam. aku boh dried strawberry

Cara-cara:
1. Koyakkan roti dan rendam dalam susu selama 1/2 jam
2. Kacau dan gaul rata Bahan B
3. Masukkan semua bahan kedalam loyang
4. Bakar pada suhu 180 C selama 30 minit / sampai masak

Selamat mencuba!!!

1 comments on "Puding Roti"

atie on March 04, 2009 4:25 PM said...

huhu...kak jeri nie slalu bt atie meleleh air liur tau..huhuhuh...nie yg nak try bt nie...

kak jeri:cuba jangan tak cuba ayam perap tue tau..sedap...tp lepas perap tue masuk dalam kuali,buh air.pasal nak bg masak ayam,dah kering skit baru buh minyak pastu bawang besar ngan cili..nnti atie balik kulim atie bgtau yer...hehe..besday atie 2 hrbln 10...tak sabarnyer nak rasa kek k.jeri...hehe..tak malu nyer.....

 

Bakelicious By Dapur & Oven Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez