Tuesday, May 19, 2009

My Big Project

Posted by Photo Journey & Dapur & Oven at Tuesday, May 19, 2009
Tajukku hari ni cam besar sgt jer projek. Projek apa tu??? Projek apa lagi, projek membakar kekla.... Penat tak terkata rasanya. Aku dapat order dr ex-scoolmateku merangkap ex-classmate my hubby iaitu Jack yang nak order kek sebesar yang mungkin n lebih besar dr besday cake Irdina n ada logo skolah. kek ini utk celeb hari guru kt skolah dia pada 18/5/08. So, yang aku leh buat hanya setakat saiz 16 inch x 16 inch jer. Dah besar giler dah bagi aku tu. Besday cake Irdina pun dah 14 inch x 14 inch. So, Jack mintak aku buat 2 biji kek saiz 16x16 satu n 14x14 satu. Lepas tu opismate hubby (Presheena) nk order kek keladi utk besday her dad. Dia nak ari ahad tghari. Aku terima gak order coz dia mintk yg kecik jer. Sabtu malam dalam kul 9 mlm bermulala projek membuat kek. Mula2 buat kek keladi dulu, siap simpan dlm peti ais. Then buat kek span yang 16x16 inch. Jack request nak kek span vanilla n coklat. Tapi aku gatal2 buat gak perisa pandan. So, 3 kolorla kek ni. Pastu kek 14x14 inch plak jack request nak Choc. Moist Cake. Buat punya buat sampai irdina pun aku tak sempt nak layan, tengok2 dh kul 7 pagi dah. Aduh.. tak tdo aku semalaman. Best jer tengok hubby n Irdina tdo... Dalam kul 10 pagi semua siap deko n kemas dapur yang bersepah ngn tepung n mcm2 lg. Alhamdulillah, semua siap. Inila the biggest project yang penah aku buat. Memang letih yang amat, penat yang amat, tapi worth it.
Hari ahad tu aku dpt tdo 3 jam jer. Dalam kul 1 ptg jack n her hubby sampai umah aku n kami keluar g PC Depot coz jack nak beli laptop n then ke Jusco Perda makan steamboat kt Johnnys(entah betul tak aku eja ni) pastu aku dh stt sakit kepala dah coz tak cukup tdo lagi. Yang paling aktif kt Jusco tu, Irdinala. Dia dh tak nak naik stroller dah, asyik nk jln jer. Aku sempat beli brg Irdina skit n bwk dia naik train kt tmpt menan kt tingkt bwh. Dalam kul 8 gak sampai umah. Aku bantai tdo dulu n kul 11 mlm bgn buat kek utk K.farah plak. K.Farah order Marble Choc Cheesecake utk her SIL. Terima Kasih semua coz sudi order kek dgnku. Aku sgt2 menghargainya. Alhamdulillah....

16x16inch(6kg) SPONGE CAKE(Vanilla+Choc+Pandan) with Buttercream Frosting n Edible Image. Edible image ni my sis yang tlg design. Jack just bagi logo skolah jer.

Ini 14x14 inch Choc Moist Cake With Buttercream Frosting n simple deco

Kek Keladi order by Presheena for her dad. Thanks for order. Hope you like it.

Marble Choc Cheesecake ni order dr K.Farah for her SIL. Thanks K.Farah!!!

Marble Choc Chesse muffin ni utk kami sekeluarga jer.

Tart Nenas ni jack yang suh aku buat utk dia sebab dia mengidam nak tart nenas. Org pegnant, kenala buat gak utk dia. Aku buat skit jer khas utk Jack, kesian hubbyku dpt mkn skit jer. Nnti lain kali saya buat lagi utk Ayang ye!! Jam nenas aku buat sendiri. Lebih sedap kalau buat sendiri. Sesiapa yang nak order, bagitahu ye!!

2 comments on "My Big Project"

MYA Story on May 19, 2009 7:33 PM said...

Sukanya color utk Kek Sekolah tu..Nampak sweet sangat color combination tu.. Kek mesti sedap nih! ; )

Photo Journey & Dapur & Oven on May 22, 2009 2:05 AM said...

Alaaa... biasa jer K.wana.. jeri tak reti lagi bab deko mendeko ni..

 

Bakelicious By Dapur & Oven Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez