Monday, August 31, 2009

Nasi Kerabu Sodap!!!

Posted by Photo Journey & Dapur & Oven at Monday, August 31, 2009
Inilah Nasi Kerabu Kuning. Kenapa kolor kuning??? Aku letak serbuk kunyit kat nasi tu. Yang jual kat kedai tu diaorang letak food colouring jer. Resepi ni spupu aku yang bagi. Last year adalah jemput ramai dtg berbuka umah kami ni. Tapi puasa tahun ni amatlah kekurangan bajet, so jemput Ali&Adnin dan Redza& K.Wana jer. Tapi Redza&K.Wana tak dpt join coz Family Redza dtg berbuka umah diaorang. Leceh gak nak buat nasi kerabu ni coz dia byk geng2 yang kene ada. kalau tak der salah satu memang tak lengkaplah nasi kerabu ni. Tu yang aku buat time bulan posa jer.
Nasi kerabu ni letak serbuk kunyit & Daun Limau Purut biar wangi skit.

Antara Ulam-ulaman ( Bunga Kantan, Daun Kesom, Kacang Panjang, Taugeh & Timun)

Ikan celup tepung. Tepung aku buat sendiri jer.

Kelapa goreng yang dicampur dengan Lada Hitam, Garam, Bawang Merah, Halia & Ikan Rebus)

Ayam Goreng Rempah

Sambal Tumis

Sambal Lada

Inilah Budu

Jeng jeng jeng!! Akok yang sgt sedap. Resepi ni pun spupu aku yang bagi. Aku buat dlm loyang jer coz aku tak der acuan akok. Lega dpt makan akok.. maklumlah kami ni ore klate, mesti nak mkn mknn ore klate. Berbuka ptg nanti nak buat plak.. hehehe

Ini Mini Marble Choc Cheesecake, last week buat utk makan pas berbuka.

TomYam Sayur ni buat last week. segala jenis sayur aku masukkan.

Ayam goreng kunyit (Garam+Bwng Putih+Halia)

2 comments on "Nasi Kerabu Sodap!!!"

e i c a h on September 01, 2009 6:29 AM said...

amboi che mek..meriah banget menu mu itew..i loikee nasik kerabu..

Anonymous said...

Huhuhu.. sodapnya ..ruginya aritu tak dapat join..Apapun,Jeri thanks for the invitation.; )..Sempat bau kerisik jaa..huhuhuh

~Wannabe~

 

Bakelicious By Dapur & Oven Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez